pátek 15. ledna 2016

Po čase

Uplynula již spousta času od napsání posledního příspěvku na tomto blogu. Od té doby se toho vlastně moc nestalo, stále studuju baltistiku a archeologii, stále si neumím udělat čas na to, co bych chtěla. Proto jsem toho ani za poslední dva roky (páni, to je doba!) moc nevytvořila. Poslední karetkový pásek mi tu už přes dva roky leží stále napnutý na stávku a k dokončení mi chybí ještě tak metr (přičemž metr dlouhé je to "dílo" už teď). Nebyla jsem schopná jej za tu dlouhou dobu dokončit! Vždy tak jednou za čtvrt roku to vytáhnu, udělám tak 10 otáček a jde to na dalších pár měsíců k ledu... No ostuda! :-/ Ohledně dalších rukodělných technik jsem se naštěstí naučila aspoň plést si lucetové tkanice, což se rozhodně v budoucnu bude hodit (a už se párkrát hodilo i v minulosti).
   Co se šití kostýmů a dalších podobných věcí týče, ani zde neshledávám žádný přímo zásadní pokrok. Snad jen se mi začátkem minulého roku konečně podařilo pořídit šicí stroj. Ještě předtím jsem si však zvládla došít vikinské šaty (spodní i svrchní) v ruce. S těmi se tu ráda pochlubím, na můj první projekt dopadly vcelku dobře. Příteli jsem (už na stroji) pak zvládla ušít bruchy a vlněné nohavice. Jinak jsme si nechali šít oblečení na 2. pol. 14.st. u švadleny - dopadlo to vcelku výborně, za slušnou cenu, akorát tedy rukáv u mých šatů je šit trochu jinak než by měl být - knoflíčky mě trochu tlačí. Byl to však spíše měšťanský oděv nebo oděv nižší šlechty a jelikož chceme v letošním roce ztvárňovat spíše vesničany, čeká mě pro tento rok úkol ušít většinu věcí znovu. Tak uvidíme. Měla bych to stihnout do Libušína, tedy do 23.4., což se kvapem blíží!
   V sobotu jsem se účastnila skvělého workshopu, co se odívání ve středověku týče. Naučila jsem se tak příst na vřetánku a snažila se i pochopit (snad úspěšně :) ) techniku tkaní na hřebenovém stávku. No a tak jsem si obě věci (vřetánko i hřebenový stávek) musela hnedle pořídit. Už jsem si vyzkoušela vlastní vřetánko (naštěstí mi dorazila i trocha vlny) a musím říct, že se čím dál zlepšuji. Nit už začíná být tenká, i když ne vždycky stejnoměrná. :)) Ráda bych tu některé pokusy pak zveřejnila, ale slibovat nic nebudu, snad to nedopadne jak vždy a neodmlčím se zas na dva roky. :-/
   Rozhodla jsem se taky, že letos přečtu víc knih. Je to moje slabina, čtu celkem ráda, ale za rok se mi podaří přečíst max. 5 knih, když moc (pokud nepočítám odbornou literaturu do školy), což je opravdu žalostně málo. Musím tedy přijít na to, jak zapojit čtení do mého běžného dne a konečně dočíst tu spoustu knih, co mám rozečtenou (další můj nešvar - nedočítání knih). Pro začátek jsem si dala cíl za rok přečíst 10 knih, ale budu moc ráda, pokud to číslo nějak výrazně překonám. :)
   Možná se tu objeví i nějaký zajímavý článek vycházející z mé odborné činnosti (např. při zpracování materiálu na závěrečnou práci) nebo jen tak. Ještě uvidíme. :)
   Pokud sem někdo zavítá, přeju co nejlepší start do nového rokum, spoustu kreativních nápadů a tak dál, vždyť to znáte.:)
 
Zatím na shledanou.

Žádné komentáře:

Okomentovat